Over Petra's WarenhuisContactAccount

Contact

Heb je een vraag? We helpen je graag! Bekijk hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen per onderwerp. Kun je het antwoord niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op! :)

Antwoorden op de meeste gestelde vragen

Bestellen
Betalen
Bezorgen
Retourneren

We streven er naar om je pakket zo snel mogelijk te versturen. Wanneer we je je pakket versturen hangt echter af van de voorraadstatus van het product en wanneer je het product hebt besteld.

Direct beschikbaar

Wanneer je product met de status “Direct beschikbaar” voor 16.00 bestelt, wordt deze doorgaans dezelfde werkdag nog verstuurd. Als de post meewerkt heb je je pakket dan de volgende dag in huis.

Producten met de status “Direct beschikbaar” zijn afhankelijk van de openingstijden dezelfde dag nog af te halen in onze winkel.

Levertijd 2-3 dagen

Wanneer je een product bestelt met de status “Levertijd 2-3 dagen” doen we ons best om het pakket binnen 2 tot 3 werkdagen bij je te laten bezorgen.

Hou er rekening mee dat er op zondagen en feestdagen geen pakketten verstuurd worden.

Je kunt je pakket thuis laten bezorgen.

Wanneer je totale bestelbedrag onder de € 50,- is, dan zijn de bezorgkosten hiervoor € 5,95. Bestellingen boven de € 50,- (exclusief verzendkosten) worden gratis thuis bezorgd.

Als aanvullende optie kun je je bestelling ook ’s avonds thuis laten bezorgen, de kosten hiervoor zijn € 1,50 per bestelling.

Je kunt je pakket laten afleveren bij een DPD afhaalpunt.

Wanneer je totale bestelbedrag onder de € 50,- is, dan zijn de bezorgkosten hiervoor € 5,95. Bestellingen boven de € 50,- (exclusief verzendkosten) kun je gratis afhalen.

Je kunt je bestelling gratis af komen halen in onze winkel.

Zie hiervoor onze openingstijden.

Zodra je bestelling in “Mijn account” is te zien, is deze gelukt. In sommige gevallen kan het voorkomen dat je bevestigingsmail in de SPAM-folder is terecht komen.

Mocht je vragen over bestellen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Zodra de bestelling nog niet verzonden is, dan kun je deze nog wijzigen. Neem hiervoor contact met ons op.

Om teleurstellingen te voorkomen worden sommige breekbare producten zoals servies niet verstuurd. Je kan daarom je webshop bestelling gratis afhalen in onze winkel en wanneer je vooraf bestelt weet je zeker dat je product aanwezig is.

Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je deze annuleren en daarna het juiste bestellen. Als je bestelling verzonden is, kun je deze retourneren of eventueel weigeren aan de deur.

Via iDEAL: via iDEAL word je automatisch naar de beveiligde omgeving van jouw bank gestuurd.

Via Bancontact: via Bancontact word je automatisch naar de beveiligde omgeving van jouw bank gestuurd of betaal je gemakkelijk met de Payconiq app.

Via creditcard: Betaal via MasterCard, Visa en American Express.

Via bankoverschrijving: Maak zelf via je bank het bedrag over.

Ja, alle vermelde prijzen op petraswarenhuis.nl zijn inclusief BTW volgens het Nederlandse tarief. Tijdens het afrekenen zie je hoeveel BTW er op het product van toepassing is.

Een webshop bestelling dient voordat deze verwerkt wordt betaald te worden. Betaling achteraf in de winkel is daarom niet mogelijk.

Je dient het bedrag van je bestelling over te maken naar bankrekeningnummer: NL88RABO0315893036 tnv Petra's Warenhuis te Siddeburen. Vermeld hierbij als omschrijving je bestelnummer.

Zodra we je betaling hebben ontvangen zullen we je bestelling verwerken.

Bestellingen boven de € 50,- (exclusief verzendkosten) worden gratis thuis of bij een afhaalpunt bezorgd. Voor bestellingen onder de € 50,- rekenen we standaard € 5,95 verzendkosten.

Als aanvullende optie kun je je bestelling ook ’s avonds thuis laten bezorgen, de kosten hiervoor zijn € 1,50 per bestelling.

Bij een PostNL-punt laat je je pakket bezorgen zodat je het op kan halen wanneer het jou uitkomt.

Wanneer het totale bestelbedrag van je bestelling boven de € 50,- (excl. bezorgkosten) uitkomt, leveren we je bestelling gratis af bij een PostNL-punt. Voor bestellingen onder de € 50,- zijn de bezorgkosten hiervoor € 5,95.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakket kan ophalen bij het PostNL-punt?

Nadat je bestelling vanuit ons is verzonden, is het pakket in de meeste gevallen de volgende dag bij het PostNL-punt op te halen. Je krijgt een e-mail of sms als je bestelling klaar ligt in de bij het afhaalpunt.

Waar vind ik het dichtstbijzijnde PostNL-punt?

Met de locatiewijzer vind je ieder PostNL-punt in Nederland. Bij jou in de buurt, of wat verder weg.

Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een PostNL-punt?

Een pakket wordt 1 week bij het PostNL-punt bewaart. Daarna gaat het pakket retour naar de verzender.

Een PostNL-punt heeft slechts een beperkte ruimte om pakketten op te slaan. vandaar dat deze afspraak tussen PostNL en de shops is gemaakt.

Wat moet ik meenemen als ik een pakket ga ophalen bij een PostNL-punt?

Als je je pakket op komt halen, moet je een geldig legitimatiebewijs bij je hebben (geen kopie).

Kan iemand anders mijn pakje ophalen bij een PostNL-punt?

Geen tijd om zelf je pakket op te halen? Het is mogelijk om het door iemand anders te laten ophalen. Leeftijd maakt niet uit. Er zijn wel punten waar je rekening mee moet houden.

Degene die jouw pakket ophaalt:

  • Neemt zijn geldige legitimatiebewijs mee (geen kopie).
  • Moet jouw adres kunnen opgeven.

Heb je een briefje in de brievenbus ontvangen omdat je niet thuis was? Geef deze dan mee.

Kan ik mijn bestelling volgen met track & trace?

Zodra je bestelling door ons verstuurd is kun je de bestelling volgen met de track & trace code die van ons in de mail hebt ontvangen. Deze heb je nodig om je zending te volgen via: track & trace.

Kan ik de keuze voor een PostNL-punt aanpassen nadat de bestelling is verzonden?

Nee, dat is niet mogelijk

Kan ik mijn bestelling ook terugsturen via een PostNL-punt?

Ja gebruik hiervoor het retourlabel wat je van ons bij je bestelling hebt ontvangen.

Je kun iedere bestelling gratis afhalen in onze winkel.

Zie onze contactpagina voor de openingstijden en ons adres.

Zodra je bestelling voor je klaar ligt in de winkel, ontvang je hiervan een bevestiging per mail.

Je pakket wordt bezorgd door onze verzendpartner DPD.

DPD bezorgt 99% van hun pakketten op het afgesproken tijdstip, biedt Live tracking van je pakket en hanteert een bezorgtijdvak van 1 uur. Alle pakketten via DPD worden in heel Europa 100% CO2-neutraal verzonden.

Kies je voor de aanvullende avondlevering, dan wordt je pakket bezorgd door onze verzendpartner DHL.

Ja we leveren ook in België en Duitsland. Mocht je in een ander land je bestelling bezorgt willen hebben, neem dan gerust contact met ons op voor de mogelijkheden.

Ja iedere bestelling wordt in 1x verzonden. Het product met de langste levertijd bepaalt dus wanneer je bestelling verstuurd wordt.

Wanneer je pakket wordt bezorgd via DPD:

Je kan via de instructies in de e-mail die je van DPD hebt ontvangen de bezorglocatie of het bezorgmoment wijzigen.

Wanneer je niet thuis bent tijdens de eerste bezorgpoging, dan bezorgd de chauffeur je pakket bij een Pickup ParcelShop.

Wanneer je pakket wordt bezorgd via DHL:

Wanneer je niet thuis bent tijdens de eerste bezorgpoging, dan bezorgd de chauffeur je pakket bij een ServicePoint dichtbij. De chauffeur laat een kaart achter in de brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.

Je kunt er ook voor kiezen om je pakket opnieuw thuis of bij je buren te laten bezorgen. Je hebt dan de keuze uit verschillende data en tijdvakken overdag en in de avond. Wil je liever een ander DHL punt kiezen, ook dat is mogelijk. Je kunt je keuze tot 23:59 uur doorgeven.

Neem hiervoor contact met ons op.

Op de dag voor bezorging ontvangen je van DPD een e-mail met je 14-cijferig pakketnummer en een link naar Track & Trace. Op de ochtend van levering ontvang je een e-mail van DPD met Live-tracking en het aantal stops die je pakket nog moet afleggen. Ook krijg je daarbij een 1-uur tijdvenster waarbinnen je pakket geleverd wordt.

Alle onze verzendpartners maken gebruik van track & trace. Je krijgt van ons een mail met daar in de track & trace pakketnummer. Deze kun vervolgens gebruiken via de app of de website van de betreffende verzendpartner.

Voor PostNL

track & trace PostNL

Voor DPD:

Track and Trace DPD

Voor DHL

track en trace DHL

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen.

Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via info@petraswarenhuis.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Als je niet tevreden bent over een artikel is het mogelijk om dit artikel te retourneren. Wij willen je vragen om bij het retourneren rekening te houden met de volgende punten, indien je in aanmerking wilt komen voor volledige vergoeding:

  • Je retourzending dient voldoende gefrankeerd zijn;
  • Binnen de bedenktijd van 14 dagen na levering moet bij de klantenservice worden gemeld dat het artikel geretourneerd gaat worden of moet het artikel al geretourneerd zijn (inclusief mededeling waaruit jouw wens tot herroeping blijkt). Na een eventuele aanmelding heb je nogmaals 14 dagen om de artikelen te retourneren;
  • Het artikel moet in de onbeschadigde, originele fabrieksverpakking zitten, indien redelijkerwijs mogelijk. Indien dit niet het geval is, zullen wij een bedrag op de totaalwaarde in mindering brengen bij terugbetaling;
  • Het artikel moet compleet geretourneerd worden;
  • Het artikel is niet gebruikt of beperkt gebruikt om naar alle redelijkheid noodzakelijk het product te beoordelen;
  • Wij vragen je om bij de retourzending het bestelnummer duidelijk zichtbaar te vermelden;
  • Je krijgt het retourbedrag zo spoedig mogelijk retour, uiterlijk 14 dagen na ontbinding*. Indien je de volledige order retour stuurt, ontvang je het volledige aankoopbedrag met eventuele verzendkosten voor de heenzending binnen 14 dagen retour. Wij betalen je terug met
    hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht;
  • Wanneer je ervoor kiest om zelf de retour naar ons magazijn te versturen, kost dit gemiddeld € 5 per pakket. Wanneer het gaat om grote of zware producten die niet met een reguliere vervoerder teruggestuurd kunnen worden, kost het ongeveer € 30,- om te retourneren.

* N.b. ontbinding is het moment dat je aangeeft je order zonder verdere opgaaf van reden op te willen sturen. Wij gaan over tot terugbetaling op het moment dat het product hier terug ontvangen is of op het moment dat je het bewijs van retourzending kan overleggen

Bestellingen van de volgende producten kun je niet retourneren en zijn dus na succesvolle betaling definitief. Het herroepingsrecht is op deze producten niet van toepassing:

• Producten die op jouw verzoek zijn aangepast oftewel maatwerk producten (producten die specifiek voor jou op maat zijn gemaakt).

• Producten met een beperkte houdbaarheid.

• Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van hygiëne (zoals cosmetische artikelen en onderbroeken), waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

• Makkelijk kopieerbare producten (zoals games, blu-ray's, dvd's en cd's) waarvan de verzegeling (transparante folie om het doosje) na levering is verbroken.

• Petra's Warenhuis cadeaukaarten

In alle andere gevallen heb je het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen.

Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via info@petraswarenhuis.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Ja, je kunt er voor kiezen de bestelling gratis terug te brengen naar onze winkel. Neem dan wel je bestelbevestiging mee die je per e-mail van ons hebt ontvangen, je mag hierbij ook de bestelbevestiging via je smartphone laten zien. Je meldt je in de winkel bij de kassa waar onze medewerkers je van dienst zijn. Je kunt meteen een ander product kiezen of het betaalde bedrag retour ontvangen.

Bel ons

06 82 25 46 11
Maandag t/m zaterdag
van 9:00 tot 17:00

Mail ons

info@petraswarenhuis.nl
Binnen 1 werkdag reactie

Contactformulier

Binnen 1 werkdag reactie

    Ons adres

    Petra's Warenhuis
    Hoofdweg 136
    9628 CT Siddeburen
    Openingstijden winkel
    Dinsdag
    9:30-17:00
    Woensdag
    9:30-17:00
    Donderdag
    9:30-17:00
    Vrijdag
    9:30-17:00
    Zaterdag
    9:30-17:00
    Zondag
    Gesloten
    © 2021 Petra's Warenhuis
    Top chevron-down